Praca kreatywna w agencji marketingowej

Samo słowo ,,kreatywny’’ wzbudza już wiele pozytywnych skojarzeń. Okazuje się, że praca kreatywna to rodzaj zatrudnienia, które nie jest do końca zrozumiane przez społeczeństwo. Ludzie myślą, że bardzo prosto jest wymyślać, kreować dane komunikaty, slogany, teksty reklamowe, czy grafiki, a potem otrzymywać za to wynagrodzenie. Okazuje się jednak, że takie stanowiska są bardzo wymagające.

Trzeba im poświęcić pokłady energii, co nie oznacza, że taka praca jest zła, a już na pewno nie nudna. Praca kreatywna w agencjach charakteryzuje się przede wszystkim tym, że można czerpać z niej prawdziwą satysfakcję. Bowiem klienci stale się zmieniają, dzięki czemu praca ta nigdy nie będzie należała do monotonnych. Wielu młodych ludzi dąży do zatrudnienia w tej branży.

Lecz trzeba być dobrym i wybić się wśród konkurentów, skoro ich tyle jest. Dobry pracownik lub kandydat do pracy w agencji reklamowej charakteryzuje się tym, że jest przede wszystkim nieszablonowy. Ciężko stwierdzić jaką ścieżkę edukacyjną musiał wówczas przejść. Bez wątpienia trzeba być sprawnym w posługiwaniu się językiem polskim, dlatego często studenci filologii polskiej znajdują zatrudnienie w dużych agencjach.

Dobrze jest też spróbować tematu samej reklamy. Współcześnie można już studiować kierunki medioznawstwa, co z pewnością się przyda. Okazuje się jednak, że same studia to nie wszystko, a najważniejsze jest poczucie ,,tego czegoś’’. Czasem nawet starsze osoby lub studenci kierunków technicznych odnajdują zatrudnienie na działach reklamy.

Umiejętność kreowania rozwiązań, potrzeb oraz obserwacji to coś co z pewnością się przyda, a niekoniecznie można się tego nauczyć. Praca na stanowisku kreatywnym to bardzo ciężki kawałek chleba. Rotacja pracowników jest bowiem spora, ponieważ właściciele takich firm poszukują młodej krwi, która uzupełni braki np. w kreatywności.

Customer service - tutaj Naklejki na wymiar https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/12-naklejki-na-wymiar Drukarnia Booklet

Trzeba zdawać sobie sprawę, że prawie nigdy nie jest to etat ośmiogodzinny. Jeśli klient zadzwoni w środku nocy, że dana reklama jest emitowana nie na tym kanale lub stanie się coś podobnego – nie możemy nie zadbać o naprawę swoich błędów. Zanim wstąpimy do agencji reklamowej z prawdziwego zdarzenia – pomyślmy czy to praca na pewno dla nas!.

www.eaf-eg.org
Kinga
News Reporter
Dumna matka dwójki dzieci. Z zawodu projektant wnętrz. Jej zainteresowania to wspinaczka wysokogórska. Chętnie jeździ rowerem. Lubi gotować - jej specjalność lazania z zapiekanymi ziemniakami. Czyta książki historyczne.