Święta to szczególny czas, w którym najbliżsi wymieniają się prezentami oraz składają sobie życzenia. Naturalnie trudno też, by jego magia nie przeniknęła w pewnym sensie do świata biznesu. W pracy coraz częściej życzy się kolegom pomyślności, rozmawia się o przygotowaniach, poczynionych na najbliższe dni, spędzane najczęściej w gronie rodziny, a nawet obdarowuje się współpracowników drobnymi upominkami. Trzeba jednak pamiętać przy tym wszystkim o zachowywaniu podstawowych zasad etykiety. Na początku warto zauważyć, że nie wszyscy w firmie muszą święta obchodzić – to w końcu kwestia religii, a naprawdę istnieją takie osoby, które nie widzą w Bożym Narodzeniu czy Wielkanocy niczego niezwykłego.

Tradycją stało się już organizowanie imprez firmowych – Wigilii czy świątecznych śniadań. Oczywiście na takie spotkanie może wówczas przyjść każdy, o ile jego organizatorzy zadbają o to, by jego wyznanie nie stanowiło tutaj żadnej przeszkody. Często zdarza się, że z okazji świąt rozsyła się współpracownikom życzenia. Warto jednak pomyśleć o tym, by nie był to jeden i ten sam tekst, przesłany hurtem do wszystkich znajomych. Lepiej pokusić się o oryginalność, a jeśli pisze się również do zwierzchnika, należy pamiętać, by nie używać emotikon.

Kinga
News Reporter
Dumna matka dwójki dzieci. Z zawodu projektant wnętrz. Jej zainteresowania to wspinaczka wysokogórska. Chętnie jeździ rowerem. Lubi gotować - jej specjalność lazania z zapiekanymi ziemniakami. Czyta książki historyczne.